How I Feel About A Level

bila masuk minggu orientasi, semua senior cakap betapa susahnya A Level ni. It is totally different from SPM. NEVER same kata mereka. So I'm aware. But the thing is, I've never thought that A Level could be this hard. I mean like A Level is completely out of my expectation. Kita wajib belajar 3 subjek je but 3 je tu yang detail sgt. Bayangkan belajar 3 subjek tu selama 2 tahun. WHAT? Tapi memang takde assignment pelik macam budak degree cuma belajar, test and exam je.

Saya tak pernah nangis sebab belajar sepanjang diri saya bergelar pelajar. Tapi, masa AS hari tu, Chemistry was really hard. Saya nak buat yang terbaik. Saya study sungguh-sungguh berminggu sebelum exam sehingga hari exam. Bila exam, rasa macam teruk sangat! I couldn't stand the stress and I cried heavily.

Sepanjang sebulan exam, saya tempuhinya dengan tabah dengan izin Allah Taala. Saya buat yang terbaik sebab tak nak rasa kesal untuk seumur hidup. Bila habis exam rasa seronok sangat sebab puasa dan cuti sampai dua minggu raya.

Lusa saya dah nak balik kolej sebagai pelajar tahun 2. Result AS tak lama lagi nak keluar. Semoga Allah perkenankan doa saya mendapat 15 points dan tak nak repeat. I don't want to trouble my parents. Diorang dah susah sangat selama ini nak hantar pergi belajar apa semua. May Allah bless us all.

BUT NOTHING IMPOSSIBLE IF WE'RE WORKING ON IT. WE CAN ACHIEVE IT!
Susah mana pun A Level, tak bermakna kita tak boleh buat cuma kita kena well -ware and sentiasa bersemangat untuk belajar.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

PLKN Princess Haliza

My Love -westlife-